Makam işlerinde uzmanlaşma

Makam işlerinde uzmanlaşma

Almanya'daki ilk birkaç gününüzde sık sık resmi makamları ziyaret etmeniz gerekecektir. Normalde aşağıdaki sırayı takip etmeniz gerekir:

1. Nüfus müdürlüğünde kayıt
Almanya'ya giriş yaptıktan sonra 14 gün içinde yeni ikamet yerinizdeki nüfus müdürlüğüne kayıt yaptırmanız gerekir. İlk randevu sizin için otomatik olarak ayarlanır ve bu tarihi işe alım programınızda bulabilirsiniz.

Kayıt yaptırmak için genellikle aşağıdaki belgelere ihtiyacınız olacaktır; bu belgeler nüfus müdürlüğüne (Einwohnermeldeamt) bağlı olarak biraz değişiklik gösterebilir:

  • Pasaport veya kimlik kartı gibi kimlik belgesi
  • Başvuru/kayıt formunu genellikle yerel nüfus müdürlüğünüzün ana sayfasından edinebilirsiniz
  • İmzalı bir ev sahibi onayı
  • Evlilik cüzdanı, varsa çocuğun doğum belgesi

2. Banka hesabınızın açılması
Üçüncü bir ülkeden (veya SEPA bölgesi ve Euro bölgesi dışındaki bir AB ülkesinden) geliyorsanız ve henüz Almanya'da bir banka hesabınız yoksa, maaşınızı almak için bir Alman banka hesabına ihtiyacınız olacaktır. Bunu ancak nüfus müdürlüğünde başarıyla kaydolduktan sonra seçtiğiniz bankada açabilirsiniz. DB Plus ortaklarından biri, sorunsuz bir şekilde hesap açabileceğiniz Sparda Bank bankasıdır.

3. Vizenizi Yabancılar Dairesi'nde oturma iznine dönüştürün (AB/AEA vatandaşları için geçerli değildir)
Ulusal vizeniz varsa, bu vize, süresi dolmadan en az 6 hafta önce oturma iznine dönüştürülmelidir. Oturma izni için ikamet ettiğiniz yerdeki yabancılar dairesine başvurmanız gerekmektedir. Hangi yabancılar dairesinin sizden sorumlu olduğunu makam bulucu aracılığıyla öğrenebilirsiniz. Başvuru süreciyle ilgili herhangi bir sorunuz veya sorununuz varsa, lütfen SUKI ile irtibata geçin. SUKI ekibi, oturma izni başvurunuzda size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.

Bununla ilgili önemli bilgileri Hoş geldiniz broşürümüzde bulabilirsiniz.