Svladavanje administrativnih procedura

Svladavanje administrativnih procedura

U prvih nekoliko dana u Njemačkoj morat ćeš prisustvovati mnogim sastancima s upravama. U pravilu moraš pratiti sljedeći redoslijed:

1. Tvoja registracija u Uredu za prijavu boravišta
Nakon ulaska u Njemačku moraš se registrirati u Uredu za prijavu boravišta u roku od 14 dana. Prvi sastanak automatski će se zakazati za tebe i možeš ga pronaći u tvom planu uvođenja u posao.

Za registraciju, obično su ti potrebni sljedeći dokumenti koji se mogu neznatno razlikovati ovisno o Uredu za prijavu boravišta:

  • Identifikacijski dokument kao što je putovnica ili osobna iskaznica
  • Obrazac za prijavu/registraciju, obično ga možeš pronaći na početnoj stranici Ureda za prijavu boravišta u mjestu prebivališta
  • Potpisana potvrda stanodavca
  • Ako postoji, vjenčani list, rodni list djeteta

2. Otvaranje bankovnog računa 
Ako dolaziš iz treće (ili država EU izvan SEPA područja i eurozone) zemlje i još nemaš bankovni račun u Njemačkoj, trebat će ti njemački bankovni račun kako bi mogao/la primati plaću. Račun možeš otvoriti tek nakon uspješne registracije u Uredu za prijavu boravišta u banci po svom izboru. DB Plus partner je Sparda Bank u kojoj možeš jednostavno otvoriti račun.

3. Prijenos vize u boravišnu dozvolu u imigracijskom uredu (nije relevantno za građane EU/EEA).
Ako imaš nacionalnu vizu, trebaš je prenijeti u boravišnu dozvolu najkasnije 6 tjedana prije isteka. Moraš podnijeti zahtjev za boravišnu dozvolu u svom imigracijskom uredu u mjestu prebivališta. Možeš upotrijebiti nalaznik uprava i saznati koje je imigracijsko tijelo nadležno za tebe. Ako imaš pitanja ili poteškoće prilikom podnošenja zahtjeva, obrati se kolegama iz programa SUKI. Tim SUKI rado će ti pomoći oko podnošenja zahtjeva za boravišnu dozvolu.

Važne informacije o tome možeš pronaći u našoj brošuri dobrodošlice.